DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Wednesday, February 11, 2009

2 PRK: PELUANG PAKATAN RAKYAT MEMUSNAHKAN UMNO

PELUANG PAS DAN PAKATAN RAKYAT MEMBALAS DENDAM
Oleh: Tun Telanai
Assalamu’alaikum wm.wrt,



Kepulangan Ahli Parlimen Bukit Gantang, Haji Roslan Shaharum ke Rahmatullah pada hari ini [9 Februari 2009] memberi peluang kepada PAS, PKR dan DAP dalam gabungan Pakatan Rakyat [PR] untuk membalas dendam serta memalukan Timbalan Perdana Menteri, Najib Tun Razak dan seluruh ahli dan penyokong regim UMNO dan BN yang terlibat dalam usaha menjatuhan PR pada 5 Februari lalu dengan kerjasama Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.


Rampasan kuasa itu telah membangkitan kemarahan sebahagian besar rakyat yang ‘celik mata hati’. Sekiranya Najib tidak tidak percaya apa yang saya sebutkan itu, saya sarankan sila dapatkan maklumat daripada perisik polis atau tentera atau sila turun ke tengah-tengah masyarakat untuk melihat sendiri respon rakyat.


Rata-rata rakyat [kecuali regim UMNO dan gerombolannya] berpendapat bahawa Sultan Perak yang bertanggungjawab dan bertindak melampaui peranannya dari segi undang-undang dan Perlembagaan [Sultan lebih arif tentang perkara ini kerana baginda adalah bekas Ketua Hakim Negara] mengarah MB dan para EXCOnya dengan serta merta meletakkan jawatan. Saya tidak berminat untuk mengulas isu ini dari segi persepsi rakyat dan undang-undang kerana ia tekah banyak diperbincangkan di media-media alternatif.


Apa yang saya hendak perkatakan di sini ialah tindakan Sultan Perak [enggan membubar DUN] seolah-olah bertindak menghina dan menghampakan harapan seramai 3,793,243 [48.2%] pengundi yang mengundi PR [PAS, PKR dan DAP] bagi peringkat Dewan Rakyat. Manakala, bagi peringkat DUN pula seramai 3,486,321 [44.3%] pengundi turut merasai bahananya kerana sebuah kerajaan yang bobrok dan kaki rasuah
memerintah Perak. UMNO hanya mampu memperolehi 4,076,556 [51.8%] peringkat di Dewan Rakyat dan 4,383,479 [55.7%] di peringkat DUN daripada jumlah pengundi yang keluar mengundi seramai 7,869,800 orang atau 72.2% dari jumlah pengudi 10,900,000.


Dengan kepergian Allahyarham Roslan, sudah hampir pasti PAS akan mewakili PR menentang UMNO bagi mengekalkan kerusi Parlimen tersebut. Kemenangan mudah bagi PAS kerana di kawasan Parlimen ini mengandungi 63.5% Melayu, 27.1% Cina, 9% India dan 0.2% lain-lain bangsa. Undi Cina dan India pastinya akan berpihak kepada PAS kerana isu campurtangan sultan dalam krisis politik di Perak. Inilah peluang terbaik bagi PR membuka pekung buruk para pemimpin UMNO dan sekutunya kepada rakyat. InsyaAllah dengan kerja keras dan bertawakal kepada Allah, Allah pasti membantu membenamkan sebuah parti yang amat jijik dan kotor diseliputi segala najis dengan syarat kita berjuang untukNya dan rakyat yang tertindas.


Para pemimpin PR sudah pasti mempunyai berbagai pengalaman dan kemahiran untuk berdepan dengan UMNO yang akan menggunakan apa sahaja terdapat di darat, di udara dan di laut, malah akan mengunakan hantu dan jembalang bagi memenangi pilihan raya kecil itu.


Kemenangan ini amat bermakna. Bagi membuktikan bahawa rakyat masih lagi mahukan PR memerintah. Kemaluan ini juga akan tempias ke muka Sultan.

II. BUKIT GANTANG: PENEBUS MARUAH RAKYAT
Oleh : Roslan SMS_
http://n32.blogspot.com




Apabila ternampak seakan segala pintu ditutup menyekat kita, tiba-tiba Allah swt membuka pintu Nya buat kita. Ayuh kita sahut peluang ini. Ia jarang-jarang datang begini tetapi dihayat kita Allah tunjukkan secara tunai untuk dilihat semua.


Bukit Gantang: Penebus maruah rakyat


Apabila menerima berita kematian ahli parlimen Bukit Gantang Allahyarham Roslan Shahrom pagi tadi saya sedih. Perkara pertama yang terlintas di kepala saya betapa rasanya begitu besar cabaran terhadap kita di Perak. Dalam kelam kita menghadapi krisis perlembagaan di Perak kini dikejutkan pula dengan kematian ahli parlimen kita ini sekaligus memaksa pilihan raya kecil dalam tempuh 60 hari setelah SPR dimaklumkan oleh Spekaer Dewan Rakyat.


Kemudian saya terfikir pula barangkali kita perlu anggap ini sebagai lorong yang dibuka oleh Allah swt. Diambilnya Allahyarham untuk mendahului kita, kemudian dibukanya peluang buat kita untuk membuktikan kepada rakyat Perak, melalui “politik pintu belakang” yang kotor kita kehilangan negeri, sekarang kita berpeluang buktikan yang rakyat tetap bersama kita. Lalu diberi peluang kepada kita untuk tunjukkan kepada rakyat Perak dari hutan, desa, pekan sehingga ke istana, bahawa sokongan rakyat tetap di belakang kita.


Apabila ternampak seakan segala pintu ditutup menyekat kita, tiba-tiba Allah swt membuka pintu Nya buat kita. Ayuh kita sahut peluang ini. Ia jarang-jarang datang begini tetapi dihayat kita Allah tunjukkan secara tunai untuk dilihat semua.


Setelah jenazah Allahyarham ini disempurnakan petang tadi, kini masanya untuk kita bertindak. Ayuh kita bekerja bagi menebus maruah bukan PAS, bukan Pakatan Rakyat tetapi maruah rakyat Perak yang telah “dicuri” itu. Kuala Terengganu telah mencetuskan momentum besar buat rakyat, jadikan Bukit Gantang kemucaknya, insyallah.


Saya mengambil kesempatan ini mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditemapatkan dikalangan mereka yang hampir pada Allah swt. Alfatihah

III. PERLETAKAN JAWATAN EXCO KEDAH

Arumugam Vengatarakoo, Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Selambau yang juga EXCO kerajaan negeri Kedah yang memegang pengerusi Jawatankuasa Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Hal Ehwal Masyarakat Siam, Perpaduan, Pekerja Ladang dan Hal Ehwal Masyarakat India terpaksa meletakan jawatan [EXCO dan ADUN] kerana tahan dengan serangan UMNO laknattullah. Syaitan/iblis UMNO sering mengejar beliau tidak kira siang malam. Menurut beliau, beliau diugut dan ancam dengan berbagai ugutan berunsur jenayah. UMNO latnatullah ini melakukan berbagai ugutan supaya ia mengikut jejak dua ekor anjing di Perak. UMNO laknatullah telah melakukan ugutan seperti yang dilaporkan kepada pihak :

i. cubaan menculiknya pada 17 Oktober tahun lepas

ii. Mengugutnya melalui pegawainya dengan membuat beberapa panggilan telefon yang boleh mengancam keselamatan dan anak-bini beliau.

iii. Pada 31 Mac tahun lalu, syaitan-syaitan/iblis UMNO laknatullah ini telah memecahkan cermin kereta rasmi exco kerajaan negeri dengan meninggalkan nota ugutan yang diikat pada seketul batu

iv. Ppada 17 Disember lalu, UMNO laknatullah melalui syaitan/iblis belaanya tekah menghantar beberapa beberapa ekur untuk memujuknya keluar dari PKR, yang terbaru sekali beberapa hari yang lalu, dengan beberapa tawaran lumayan.

Dengan perletakkan jawatan tersebut, maka 2 pilihan raya kecil [PRK] akan dilakukan sama ada secara serentak atau berasingan atau ditangguhkan buat sementara waktu kerana keadaan selamatan negara [baca: UMNO laknatullah] terancam.

Walaubagaimana pun 2 PRK tetap juga akan diadakan kerana PRU ke-13 lambat lagi dan inilah peluang terbaik bagi Pakatan Rakyat untuk memalukan dan memusnahkan UMNO laknatullah lenyap di muka bumi ini.


SELAMAT BERJUANG KE TITISAN DARAH TERAKHIR
MERDEKA RAKYAT NEGARA PERKASA


"SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”

No comments: