DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Wednesday, March 19, 2008

Sharizat Sebagai Penasihat Bertaraf Menteri?

Oleh Marina Mahathir
Dato Seri Shahrizat Abdul Jalil telah dilantik sebagai Penasihat Khas (bertaraf menteri) kepada Perdana Menteri terhadap hal ehwal wanita dan pembangunan sosial. Apa makna semuanya ini? Apa ertinya melantik Ng Yen Yen sebagai menterinya?Perdana Menteri nampaknya seperti tidak mengetahui tentang wujudnya Majlis Penasihat Wanita (dahulu dikenali Malis Penasihat Kebangsaan untuk Wanita Di dalam Pembangunan - Advisory Council for the Integration of Women in Development (NACIWID)) yang ahlnya terdiri dari kalangan wanita yang dilantik oleh Kerajaan untuk menasihati di dalam isu-isu menyentu kaum wanita.


Sebelum ini ia adalah sebuah badan yang bebas sehinggalah beberapa tahun kemudian apabila Shahrizat bercadang untuk mempengerusikannya sendiri. Jika anda M tidak pernah mendengarnya , maka ia amat difahami keana memang i tidak banyak melakkans ebarang "nasihat" dan apa juga yang "dinasihatkan" pun jarang sekali mendapat perhatian PM.Saya adalah seorang ahlinya beberap tahun dan amat kecewa dengan kelesuannya. Malah lebih lesu sekanag ini.Dengan perlantikan Shahrizat, sekarang terdapat 33 menteri (tak termasuk PM dan TPM), terlebih seorang daripada pengumuman.

"SELAMATKAN RAKYAT SELAMATKAN NEGARA"
"BERAMANAH ADIL DAN BERSIH"

Wassalam.