DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, March 1, 2008

PRU KE-12: PR OLOK-OLOK SANDIWARA UMNO

Oleh : Tun Telanai
Assalamu’alaikum wm.wrt,



Sudah lama
saya tidak ada kesempatan untuk menulis dan meng’up-date’kan blog saya ditengah-tengah suasana kempen bertambah panas dalam Pilihan Raya Umum ke-12 [PRU Ke-12] ketika ini. Banyak teman-teman mengSMSkan, menghantar e-mail dan ada yang bersua muka bertanyakan kenapa saya tidak lagi aktif dan berhenti menulis lebih-lebih lagi suasana berkempen mulai kemuncak serang-menyerang di antara PAS dengan UMNO [BN], tidak seperti PRU-PRU lalu dan dalam PR-PR Kecil yang lepas-lepas.


Sebenarnya, memang saya ada rancangan untuk terus menulis, malah saya telah pun menyiapkan bahan-bahannya sebelum parlimen dibubarkan [lihat tulisan saya yang disiarkan pada 7 dan 9.2.2008 lalu
http://www.marhaen.org/v1/mar_a_tun_telanai035.html dan http://www.marhaen.org/v1/mar_a_tun_telanai035_2.html], tetapi apakan daya. Dalam bulan Februari ini saya dinaikan pangkat dan dipostingkan jauh dari tempat kediaman saya. Bertukar tempat kerja turut menukar style atau rautin kehidupan harian saya. Kesibukan ke sana ke mari untuk menguruskan pertukaran dan menyesuaikan diri dengan suasana baru, lebih-lebih disini tidak ada kemudahan untuk mengakses internet dalam masa terdekat ini menyebabkan terbantut segala gerakerja yang dirancangkan itu. Lagi pun pejabat baru saya ini sekarang sedang diubahsuai dan mengambil masa sedikit untuk dipasang internet.


PRU ke-12 ini, saya banyak hilang maklumat terkini. Saya tidak dapat mengikuti perkembangan politik semasa daripada pelbagai sumber. Saya hanya bergantung kepada sumber konvensional yang sudah tentu memihak kepada UMNO. UMNO kontrol segala-segalanya. Walaupun begitu, saya tetap memberi komitmen dalam gerakerja pilihan raya melalui arahan-arahan yang saya buat dari jauh kepada pekerja part
i. Sabtu dan Ahad adalah peluang saya turun padang, tetapi tidak sama berbanding sekiranya kita dapat berkerja secara direct.


Suasa kempen semakin menjadi tidak ketahuan hala. Semua media, cetak dan elektronik menjadi lidah UMNO. UMNO adalah parti IBLIS Semua segment yang ada dibolosi oleh propaganda murahan UMNO. Parti yang dianggotai oleh kaum IBLIS ini merupakan parti yang paling jahat dan paling zalim di zaman moden ini.


Pusingan pertama, UMNO telah berjaya memperalatan SPR. Pembangkang menjadi kelam kabut apabila menerima surat daripada Suruhanjaya DAJAL merangkap SYAITAN laknatullah bertarikh 21 Februari jatuh hari Khamis memaklumkan bahawa Akuan Berkanun (Borang 5 untuk Parlimen atau 5A untuk DUN) yang dikemukakan oleh calon-calon semasa Hari Penamaan Calon 24 Febuari nanti wajib dikenakan duti setem. Kegagalan berbuat demikian boleh mengakibatkan Pegawai Pengurus SPR berhak melalui Peraturan 4(7) Peraturan-peraturan Pilihan Raya (Perjalanan Pilihan Raya) 1981, menolak kertas pencalonan calon-calon berkenaan.


Notis singkat ini [memang dirancang khusus] menjadikan pihak pembangkang di negeri-negeri Kelantan, Terangganu dan Kedah menghadapi masalah besar kerana pejabat mati setem bercuti pada hari Jumaat. Ini merupakan strategi parti IBLIS yang memperkudakan dan melacurkan Suruhanjaya DAJAL tadi agar pembangkang gagal memenuhi peraturan tersebut. Rancangan kaum IBLIS ini ialah untuk memenangi sebanyak mungkin kerusi tanpa bertanding. Kaum IBLIS merancang, kita juga merancang [contohnya PAS, PKR dan DAP di Kedah terpaksa bergegas ke Perlis bagi mematikan setem], tetapi perancangan daripada Allah s.w.t lebih hebat daripada perancangan yang dibuat oleh kaum IBLIS durjana ini. Parti IBLIS ini hampir kecundang di banyak kawasan kerana IBLIS-IBLIS yang dipilih menjadi menjadi calon belum bersedia memenuhi arahan tersebut, maka Suruhanjaya DAJAL ini terpaksa menarik balik arahan tersebut tanpa dimaklumkan kepada pihak pembangkang yang sudah pasti arah ini datang daripada Ketua IBLIS yang menghadharikan Islam.


Tindakan Mohamad Sabu dan beberapa orang lagi pemimpin pembangkang mengoyak memorandum kerana gagal [DAJAL ini takut dan tidak ada alasan yang munasabah] berjumpa Ketua DAJAL di Suruhanjaya membantah peraturan double standard ini adalah tidak memadai. Sepatutnya Mohamad Sabu hendaklah membawa beribu-ribu buah lori, muatannya dipenuhi dengan tong-tong berisi minyak petrol. Limpahkan minyak petrol itu di seluruh banguan SPR dan bakar bangunan Suruhanjaya Penipu Rakyat [SPR] tersebut bersama-sama dengan dajal-dajalnya. Habis cerita

Suruhanjaya DAJAL ini tidak boleh dipercayai. Cerita penipuan, penyelewengan, salahguna kuasa, rasuah dan pelbagai perkara lagi akan muncul satu demi satu semasa berkempen, hari pengundian dan selepas pengundian. Kita gagal menyahut cabaran Ketua DAJAL untuk memboikot PRU ke-12 ini. Kita rela dijadikan mangsa penipuan oleh part IBLIS. Ketua DAJAL secara tidak langsung telah memberi isyarat [asasnya peraturan duti setem, dikuatkuasakan serta merta dan ditarikbailik pun secara gopoh-gapah] bahawa selepas ini satu bentuk penipuan dan penyelewengan secara sulit dan terancang akan dilakukan bagi memastikan UMNO-IBLIS akan tetap menang. Tenguklah nanti. Saya berani bersumpah dengan nama Allah bahawa UMNO akan melakukan apa sahaja
seperti yang ia tunjukan dalam PRU ke-11 yang lalu untuk mengekalkan kuasa. Seluruh sistem yang ada di negara ini akan dipaksa tunduk menyembah kaki Ketua IBLIS ini.


Kemenangan tetap ditangan mereka, pembangkang akan terus mengalami kekalahan atau lebih baik sedikit pencapaiannya daripada PRU ke-11 lalu dengan pertambahan beberapa kerusi lagi. Lim Kit Siang akan kalah kerana strategi yang telah diaturkan oleh SPR dan Bukit Bintang yang menjadi kubu kuat DAP akan jatuh ke tangan MCA. Banyak lagi peristewa-peristewa yang boleh dijangkakan kerana SPR telah memberi simptom-simptomnya. Pembangkang sukar mengulangi kejayaan yang pernah dicapai pada tahun 1999 dalam PRU ke-10 lalu. Orang Melayu sukar berubah, tidak seperti kaum-kaum bukan Melayu khususnya kaum Cina. Otak Melayu, otak udang. Itu adalah ramalan saya.


Sayang, tidak dapat melanjutkan lagi tulisan ini bagi memarakkan lagi bahan-bahan kempen dalam PRU ke-12 kerana saya dipengaruhi oleh faktor-faktor yang saya sebutkan itu.


Jadi, apakah rancangan kita selepas ini?


“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”


Sekian. Wassalamu ‘alaikum Wr.Wb

No comments: