DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Friday, December 28, 2007

APA MUSLIHAT SPR?

Oleh : Tun Telanai
Assalamu’alaikum wm.wrt,


SPR telah selesai mengemaskinikan daftar pemilih [Rujuk :
http://www.malaysia-today.net/2008/content/view/428/32/] . Sejumlah pengundi yang layak mengundi pada PRU ke-12 adalah seramai 10,820,650 orang.


Sedikit keraguan yang timbul di hati saya ialah terdapat 21 bantahan dalam Daftar Pemilih Tambahan yang melibatkan 39,868 pemilih. Dari jumlah itu, seramai 11,118 orang pemilih telah dapat diselesaikan yang melibatkan parlimen Marang, Pekan, Rompin dan Sungai Besar di Selangor.


Selebihnya, seramai 28,750 orang pemilih yang melibatkan 17 bahagian pilihanraya belum sempat diselesaikan yang mana PRU ke-12 semakin hampir tiba, bila-bila masa dari sekarang. 13 daripada 17 bahagian yang terlibat kebanyakannya datang daripada negeri Kelantan iaitu parlimen Tumpat, Pengkalan Chepa, Kota Bharu, Pasir Mas, Rantau Panjang, Kubang Kerian, Bachok, Ketereh, Tanah Merah, Pasir Puteh, Machang, Jeli dan Kuala Krai.


Tiga bahagian lagi terdapat di Terangganu iaitu parlimen Kuala Nerus, Kuala Terengganu dan Dungun, manakala satu di Pahang, iaitu parlimen Bera.


Persoalannya : Mengapa isu bantahan ini hanya banyak timbul di Terangganu dan Kelantan, tidak berlaku di negeri-lain?


Mungkinkah ada Udang DiSebalik Batu?


Mari sama-sama kita tolong fikirkan.


“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”


Sekian .Wallahu'alam bishshawab,
Wassalamu ‘alaikum Wr.Wb

No comments: