DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Sunday, September 21, 2008

MAJLIS SUMBANGAN AIDIL FITRI 2008

Oleh : Tun Telanai
Assalamu’alaikum wm.wrt,

Islam sangat menggalakkan umatnya membantu mereka dalam kesempitan. Nas daripada al-Quran dan hadis Nabi s.a.w jelas menganjurkan umat Islam sangat-sangat digalakan menghidupkan amalan sedekah kerana ia banyak manfaatnya terutamanya di bulan Ramadhan al-mubaraq yang penuh keberkatan dan keampunan ini.

“Dan belanjakanlah (dermakanlah) sebahagian daripada rezeki yang Kami berikan kepada kamu sebelum seseorang daripada kamu sampai ajal kepadanya, (kalau tidak) maka ia (pada saat itu) akan merayu dengan berkata: Wahai Tuhanku alangkah baiknya kalau engkau lambatkan kedatangan ajal matiku ke suatu masa yang sedikit saja lagi, supaya aku dapat bersedekah dan dapat pula aku menjadi orang yang soleh.” (al-Munafiquun: 10)


Menjelang 1 Syawal yang tinggal tidak berapa hari lagi, maka satu majlis penyampaian sumbangan Aidil Fitri bagi tahun ini telah diadakan di Daerah Padang Terap. Tun Telanai dengan beberapa orang sahabat telah berpakat dan berjaya mengumpul dana untuk menjayakan majlis tersebut.


Dan akhirnya pada hari Sabtu, 20 September 2008 bersamaan 20 Ramadahan 1429 telah diadakan majlis penyampaian sumbangan Aidil Fitri 2008. YB Ustaz Nasir bin Haji Zakaria, Ahli Parlimen Padang Terap dan YB Senator Ir. Mohd.Zamri bin Yusuf, Ketua Perhubungan PKR Negeri Kedah telah sudi menyampaikan sumbangan hari raya kepada 67 orang miskin, OKU, orang tua dan ibu tunggal.
YB Ustaz Nasir Haji Zakaria



YB Senator Ir.Mohd Zamri Yusuf



Penerima sumbangan dikalangan OKU

Luangkan masa jenguk-jeguklah diblog yang ada banyak bahan yang boleh dijadikan pengetahuan dan hiburan diblog saya satu lagi: http://demang.blogmas.com/


“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”


Wassalamu ‘alaikum Wr.Wb
Wallahu'alam bishshawab

2 comments:

Anonymous said...

NI PASAL KAU DGN DATO' PA YG KAU SURUH SINGKIR DARI PAS..

TERUK BETUL KAU NI MESTI PENYOKONG DSAI DAN PKR DAN DAP KAPIAK TU...

KAU NI ORG BERILMU AGAMA KE TIDAK SIAP BOLEH AMBIL DALIL NI...

Allahyarham Dato’ Fadzil Noor pernah membuat kiasan tentang cubaan UMNO untuk berkerjasama dengan PAS sebaik sahaja selesai PRU ke-10 lalu, yang mana majoriti orang Melayu menolak UMNO. Bagi menjawab kritikan ramai kerana PAS ketika itu amat berhati-hati bagi menjalin hubungan dengan UMNO, Allahyarham berkata : “Lebih baik kita berhati-hati dan berwaspada selalu apabila berunding dengan orang yang sesama bangsa dan seagama kerana kita tidak tahu apa yang tersirat dalam lubuk hatinya, berbanding ketika kita melakukan berunding atau berkerjasama dengan orang kafir kerana mereka jelas berada dalam kekafiran”

KELAKARLAH.. NAMAPAK SANGAT KAU LEBIH PADA ORG KAPIR!! APASAL KES MAJLIS PEGUAM BUAT FORUM ISLAM TU KAU TAK BISNG2.. PASAL KOMEN DATO' PA SIAP SURUH SINGKIR... KAU NI PATUT JADI AHLI DAP JELAH... BENCI AKU ORG BERBULU MUSANG... AKU RASA KAU NI MEMANG BERLAGAK BAGUS JE... ALIM KONON TAPI HATI BERKARAT... HORMATLAH PADA ORG YG LEBIH ATAS DARI KITA!!!

AKU TAK SUKA UMNO TAPI KALAU ORG PAS PUN PERANGAI MACAM KAU... SAMALAH UMNO DENGAN PAS...

Mama Homestay, Pokok Sena, Kedah said...

cakap apa mcm wahai bangsa melayu,
"baling batu sembunyi tanganlah namanya tu, cakap begitu tidak dpt memulihkan imej AMNo dan mlaysia lama