DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Wednesday, April 25, 2007

UMNO GAGAL MEMBELA NASIB ORANG MELAYU DAN AGAMA ISLAM-SIRI 1

Assalamu,alaikum wm.wrt,

Satu persoalan penting bagi orang Melayu-Islam [khususnya di Ijok] wajib berfikir secara matang tanpa emosional. Berfikir dan bermuhasabah mengenai nasib orang Melayu dan kedudukan agama Islam sesudah 50 tahun kita mencapai kemerdekaan. Adakah UMNO masih kekal lambang kekuatan bangsa Melayu ?

Jawapannya : No way. Tidak. Nahi..nahi…..

Kedudukan orang Melayu dan Islam semakin tertekan di Tanah Air sendiri. Melayu masih lagi miskin papa-kedana. Dasar ekonomi yang dibentuk melalui DEB lebih tiga dekan yang lalu gagal memperkasakan kedudukan dan taraf hidup orang Melayu terutama di luar-luar bandar seperti di Ijok sendiri. Ini terbukti, apabila ada sahaja pilihanraya kecil sejumlah RM9.5 juta telah dicurahkan di situ. Sebelum ini, Ijok ketinggalann dalam serba-serbi.

Manakala Islam semakin hilang dan dipinggirkan daripada arus perdana pengurusan Negara. Islam tidak dimertabatkan. Islam diperlecehkan dan dihina oleh pemimpin Melayu sendiri, apatah lagi Islam berterusan menerima tentangan maha hebat daripada orang-orang bukan Islam. 10 orang Menteri karbinet Malaysia diketuai oleh S.Samy Vellu berani menghantar memorandum kepada Abdullah Ahmad Badawi, mendesak beliau menghalang Islam menjadi dasar Negara. Maksud memorandum ini yang lebih tepat lagi ialah orang Islam tidak dibenarkan mengamalkan ajaran Islam [perkara ini perlu diperhalusi matlamat memorandum tersebut]. Orang Islam perlu mendapat kebenaran untuk mengamalkan ajaran Islam dan kerajaan perlu memberi kebebasan kepada agama-agama lain untuk berkembang di Negara ini tanpa ada halangan dan sekatan.

Penubuhan IFC mengecewakan hati sebahagian besar umat. Peningkatan kadar murtad dikalangan generasi muda Melayu amat membimbangkan. Peningkatan ini selari dengan peningkatan kadar permasalahan social orang Melayu. Sebut sahaja apa sahaja gejala negative, orang Melayulah yang menjadi juaranya. Masalah dadah, orang Melayu, malas belajar dan banyak tercicir dalam bidang pelajaran, juga anak-anak Melayu, Mat Rempit juga dipelopori oleh muda-mudi Melayu, penyamun, perompak, buang anak, malah amalan tidak bermoral ini juga dilakukan oleh para pemimpin dengan melakukan berbagai kegiatan yang boleh disifatkan sebagai amalan rasuah, menyalahgunaan kuasa dan kedudukan untuk kepentingan peribadi adalah orang-orang Melayu dalam parti UMNO
[atau United Monkeys National Organisation]

Amalan negative ini terjadi akibat daripada Islam dipinggirkan dalam setiap sektor kehidupan umat. Islam diperintah, bukan Islam yang memerintah. Islam Hadhari yang diperkenalkan oleh Abdullah amat mengelirukan umat. Islam Hadhari lari daripada konsep Islam sebenar seperti yang diajar oleh Nabi. Perlaksanaan Islam Hadhari perlu mengikut suasana dan keadaan. Pada satu ketika, tangan itulah mengangkat “Allahhuakhbar” menyembah Tuhan dan pada ketika yang lain, tangan itu juga boleh menyentuh perempuan yang bukan muhrim.

Akibatnya, kerja-buat umat menjadi songsang. Amalan baik dianggap jahat, amalan jahat [buruk] dianggap baik. Pembukaan sekolah-sekolah agama atau memperbanyakkan akitiviti keagamaan adalah amalan baik menghindarkan manusia khususnya para anak muda daripada terjerumus ke jurang kebinasaan [membuat maksiat kepada Allah], tetapi dianggap jahat. Diarah menutup semua sekolah-sekolah agama ini dan dihalang atau disusahkan dengan berbagai sekatan dan halangan apabila ada pihak yang mahu memperbanyakan kegiatan- kegiatan keagamaan yang berlaku diseluruh Negara meliputi pusat-pusat pendidikan tinggi atau rendah, di surau dan di masjid-masjid. Pada masa yang sama diperbanyakkan pusat-pusat hiburan, diangendakan secara sistematik supaya seluruh fikiran umat tertumpu ke arah hiburan yang melalaikan. Diadakan berbagai pesta hiburan, pertandingan dan sebagainya serta diberi publicity yang meluas dalam media supaya rakyat hanyut dengan hiburan.

Kejadian songsang ini juga berlaku dalam politik Negara. Pemimpin yang bodoh, selalu bercakap bohong, tertidur tidak kira tempat, suka kepada amalan rasuah dan tidak ada intergriti serta tidak ada akauntabiliti diprojekkan melalui media massa yang dikawal memberi gambaran yang cantik dan bersih daripada sebarang najis. Dalam waktu yang sama, ada pemimpin lain yang mengajak seluruh manusia membuat kebaikan senantiasa mengingati Allah dan RasulNya diprojekkan sebagai orang jahat dan ganas. Rakyat dipaksa melalui berbagai kaedah halal dan haram menolak pemimpin ini dan memilih pemimpin sukakan mungkar dan jengkel dengan amal makrof.

Jadi, ingatlah pengundi-pengundi di Ijok. Tolak pemimpin-pemimpin sejenis dan sebangsa dengan IBLIS laknatullah itu sepertimana yang disebutkan dalam al-Quran dan al-Hadith yang dibawa oleh Nabi Muhammad s.a.w. Wajah-wajah yang berkeliaran di Ijok sekarang ini adalah IBILS-IBLIS yang berwajahkan manusia. Mereka di situ tidak kira dosa-pahala. Mereka tetap mahukan kemenangan dengan berbagai cara, sama sepertimana IBLIS yang enggan tuduk kepada Nabi Adam a.s kerana ego dan sombong. Walau pun pada dasarnya IBLIS itu tahu apa tujuan Allah mencipta Nabi Adam a.s

Begitu juga manusia-manusia IBLIS yang berada di Ijok sekarang ini, mereka tahu apa yang mereka telah lakukan sepanjang 9 hari mereka berkempen adalah salah dan melanggar prinsip asas keadilan ciptaan Tuhan. Mereka melakukan berbagai kerja mungkar seperti melakukan kerja-kerja merasuahkan pengundi-pengundi, membawa budaya samseng, berfikiran kolot tidak boleh menerima perbezaan pendapat dalam dunia demokrasi kononya, tetapi mereka mengenepikan semua itu sama seperti IBLIS menolak Nabi Adam a.s, walaupun IBLIS sedar Nabi Adam a.s diutuskan ke dunia untuk dijadikan sebagai Khalifah.

Akan bersambung, insyaallah

“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”

“PROTES SAMPAI TURUN”

Sekian.Wassalam.


No comments: