DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Wednesday, April 25, 2007

NAJIB TUN RAZAK : MALAYSIA KOMITED DALAM PEPERANGAN MEMBENTERAS RASUAH

Assala’mualaikum wm.wrt,

Saya kadang-kadang terasa hendak ketawa geli hati dan kadang-kadang terasa amat sedih melihat gelagat para pemimpin UMNO yang berani bercakap bohong dihadapan public. Geli hati melihat cara para pemimpin UMNO bercakap bohong secara terang-terangan, tanpa berselindung terutama ketika hendak mempertahankan diri atau kerajaan seolah-olah seluruh rakyat Malaysia ini bodoh [kecuali beberapa kerat professor universiti yang sanggop menjadi kuda tunggangan dan pencacai UMNO] tidak mengikuti perkembangan semasa.

Sedih pula apabila melihat para pemimpin UMNO itu bersungguh-sungguh menutup segala jenis kehaprakan dan kebohongan mereka itu dengan muka selamba berkebolehan berlakon dan sandiwara mendodoi rakyat dengan berbagai gaya menunjukan yang mereka itu baik, amanah, jujur, bertangungjawab dan yang penting bagi mereka ialah menyakinkan bahawa mereka menjaga kepentingan rakyat lebih daripada menjaga kepentingan diri. Lebih-lebih lagi pemimpin itu terdiri di kalangan orang-orang Islam yang hukumnya berdosa yang pasti akan menerima pembalasan diakhirat nanti. Itu adalah ajaran Nabi Muhammad s.a.w, bukan daripada ajaran Islam Hadhari tajaan Abdullah Ahmad Badawi yang serba boleh mengikut kesesuaian masa dan tempat.

Contoh terbaru, pada 24.4.2007, hari Selasa semalam, satu majlis sempena ulang tahun ketiga Pelan Integrasi Nasional dan Institut Integriti Malaysia telah diadakan. Setiausaha Agung Komanwel Don McKinnon telah hadir ke majlis tersebut untuk menyampaikan ucapannya sempena pelancaran Institut Integriti Malayasia. Dalam ucapannya McKinnon berkata:

“RASUAH ANTARA LAIN ADALAH MENYOGOK, NEPOTISMA, PAKATAN YANG MERAGUKAN, KARTEL DAN PILIHNARAYA YANG TIDAK ADIL. HAPUSKAN RASUAH DAN KEPIMPINAN YANG BURUK MAKA SECARA LANGSUNG AKAN TERHAPUSLAH KEMISKINAN”
.
Najib Tun Razak, selaku Timbalan PM dijemput merasmikan majlis tersebut. Dalam ucapan perasmiannya, Najib dengan muka selamba berkata :

“RASUAH DAN SOGOKKAN ADALAH MERUPAKAN MASALAH BESAR DALAM PERTUMBUHAN SEBUAH MASYARAKAT DEMOKRASI DALAM NEGARA INI. WALAUBAGAIMANAPUN KATANYA MELALUI PELAN INTEGRASI NASIONAL NILAI-NILAI HIDUP RAKYAT DALAM HAL INI SEMAKIN BERUBAH”.

Lihat kenyataan Najib. Beliau terang-terang berbohong dalam majlis yang hendak mendidik rakyat supaya menjadi manusia yang beramanah, ikhlas dan ada akauntabiliti, tetapi seluruh dirinya sendiri terpalit ‘shit’ yang paling berbau busuk merebak ke seluruh dunia melalui media.

Dalam setiap pilihanraya kecil [termasuk PRU] yang Najib menjadi kaptennya, Najib melakukan perkara-perkara yang berlawan apa yang dia diucapkan itu. Pemimpin jenis ini, Islam melarang mengangkatnya menjadi pemimpin umat. Sekiranya umat tetap memilih pemimpin jenis ini, maka kehancuran akan menunggu terhadap umat tersebut. Rahmat Allah tidak akan turun.

Najib bersama-sama dengan kabilahnya melakukan berbagai gejala rasuah, menyalahgunaan kuasa dan menggunakan harta awam dengan sewenang-wenangnya. Lihat di Ijok, siapakah yang melakukan amalan rasuah dan ketidakadilan dalam pilihanraya kecil ini. Najib dan kerajan pimpinan UMNO telah perkara-perkara seperti berikut:

Parti pembangkang tidak dibenar menghantar ejen menyelia pembuangan undi pos oleh anggota polis dan pasukan keselamatan bagi memastikan ia dijalankan secara adil dan bebas dalam semua pilihanraya yang berlangsung.

Melarang liputan media yang berat sebelah, tidak jujur dan tidak benar, sama ada di media cetak, radio atau televisyen sewaktu kempen dalam semua pilihanraya kecil dan umum, seperti penyiaran kartun tidak beretika, tulisan, siaran serta iklan untuk “menakutkan” pengundi terhadap pembangkang.

Mengamalan politik wang dalam setiap pilihanraya

Penyalahgunaan sumber-sumber dan dana kerajaan sewaktu kempen pilihanraya.

Penyalahgunaan kuasa oleh kerajaan ‘sementara’ dengan memberi peruntukan dan membuat janji-janji pilihanraya berhubung projek-projek pembangunan, atau penyalahgunaan kuasa oleh menteri kerajaan ‘sementara’ dengan menggunakan wang rakyat untuk berkempen seperti bagi kos perjalanan serta penyalahgunaan sumber-sumber awam. Hasilnya, kerajaan UMNO/BN gagal memastikan sebuah pilihanraya yang "bebas, adil dan bersih”.

Di Ijok rasuah dan meyalahgunaan kuasa berluasa tanpa sekatan. Di Ijok duit berterbangan jutaan ringgit.Sejumlah RM48.9 juta dilaburkan untuk membeli undi di Ijok. Kita tidak tahu sama ada pengundi-pengundi di Ijok ada maruah diri. Sekiranya mereka tetap memberi undi kepada BN, maka mereka tidak ada nilai dan harga diri. Mereka memilih pemimpin dan kerajaan yang rasuah dan matapelaka akan menanti mereka, Jangan menyesal di kemudian hari.

Di Machap dan di Batu Talam telah menunjukkan bahawa pengundi-pengundi di kedua-dua kawasan ini bukan manusia, tetapi haiwan jelmaan berupa manusia yang tidak mampu berfikir untuk membuta pemilihan yang terbaik, mereka tetap memilih pemimpin dan kerajaan yang korup. Di Machap sebanyak lebih daripada RM9.5 juta dicurahkan berjaya membeli lembu-lembu yang tidak berguna kepada masyarakat, bangsa dan negara. Di Batu Talam lebih daripada jumlah yang disebutkan itu, penggunakan harta dan kemudahan rakyat dengan sewenang-wenangnya.

Rujukan : http://www.malaysiakini.com/news/66363
Rujukan : http://www.malaysiakini.com/news/65764

Jadi, kesimpulannya Najib mewakili ‘golongan IBLIS’ akan buat apa sahaja untuk menang. Janji pilihan raya bukan rasuah kata ketua barua dan iblis laknatullah Pengerusi SPR. Maksud iblis ini, selain janji pilihanraya tidak dikira sebagai rasuah, maka tafsiran ini juga boleh digunapakai untuk berjudi yang kerajaan keluarkan lessen, hukumnya tidaklah menjadi dosa besar dan malah tidur dengan pelacur juga tidak dikira sebagai berzina [sah sebagai suami-isteri] sekiranya kerajaan memberi lesen kepada pengusaha-pengusaha perkhidmatan seks ini.

“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”“
PROTES HINGGA TURUN”

Sekian.Wassalam.

No comments: